Pages

Jom Sertai Blog ini

Saturday, January 7, 2012

Isteri Solehah VS Suami Soleh


=Rumah Tangga Bahagia (^_^)



Bismillahirrahmanirrahim. Memiliki rumahtangga bahagia, harmoni dan aman adalah idaman semua pasangan. Tapi menuju kepada matlamat tersebut memerlukan kesabaran yang melangit. Al-maklumlah, nak dapat buah yang manis kenalah memberi baja yang terbaik. Bagi mana-mana pasangan yang baru mendirikan masjid bersama pasangan pilihan, sudah semestinya lebih kenal dan faham, apakah bahagia yang diidamkan. (^_^) Bahagia bukan sekadar perlaksanaan luaran tapi ia juga memerlukan roh untuk memahaminya..

Mungkin pada peringkat awal alam rumahtangga, ramai yang akan mengalami kejutan emosi. Semuanya serba sensetif, tidak kira suami mahupun sang isteri. Jangan biar emosi menguasai diri, nanti bahtera yang dilayarkan bersama, bergoyang ibarat kapal di pukul ombak Tsunami. Biarlah iman yang memandu alam rumahtangga anda. Jadilah isteri solehah mahupun suami yang soleh agar bertolak ansur, berbaik sangka sesama pasangan hadir dalam rumahtangga yang dibina..(^_^)

Ingatlah kembali detik-detik lafaz sakinah sang suami disaat menerima nikah sang isteri. Pasti ia mampu buat anda tersenyum. Jangan terlalu menilai silap pasangan ada, tapi lihatlah kebaikannya, anda pasti temui jalan kebahagiaan. Banyakkan berbincang dengan pasangan andai tiada kesefahaman wujud dalam kehidupan kalian berdua. Belajar untuk menyelesaikan, bukan lari dari menghadapinya..wallahualam..

No comments:

Post a Comment